Siirry pääsisältöön

Reeniä, ruokaa ja rentoilua

Ai mitäkö mulle kuuluu ? No oikee hyvää 😊 Viime päivityksen jälkeen oon keriinny vaikka ja mitä. Olin neljä päivää keskittymässä mumman tärkeimpään tehtävään, lapsenlapseen 💖 Isovanhempien päivää viettämässä ja mumman kultapalan synttäritkin vietettiin 😘 Mistää ei saa niin paljo voimaa ja energiaa, kun touhaamisesta tuon pienen ihmisen kanssa. 


Viikko 11 polkastiin käyntiin tunnin matalasykkeisellä aerobisella reenillä. Koutsin sairastuttua, tehtiin ittekseen reeni, koutsin ohjeilla tiätenki. Teki hyvää taas tuollaanen palauttava "kevyt" reeni. 
Hyvä me, hyvä meirän joukkue 😀


Tiistaina oli jalakareenin vuoro. 
On se raskas 😅 Hiki lentää ja jalaat on niin hapoolla et hyvä ku pukkariin pääsöö, ku reeni on tehty. Mutta ai että se on niin mukava 💪 se sitte osuu ja uppoo. Keskiviikkona vielä käsireeni ja keskivartalo kuritus perähän. Viikon reenit tehtynä ja sitte mummoileen 😍


Tää viikko alakoo taas hyvällä porukalla ja keskityttiin kehonhuoltoon. Ensi aerobinen alle ja sitte piiiiiiiitkiä ja tehokkaita venyttelyjä päälle. Tekipä hyvää 💪😘 ja porukalla se on aina paljo kivempaa. 

Sitte alootin Fitfarmin ohjeilla dietin 😕 Tarkotuksena potkasta aineenvaihrunta kunnolla käyntiin ja saara taas ruokarytmi säännölliseksi. Kaikki ne kilot mitkä purotin ja karotin ennen synttäreitäni, on tullu takasi. Voin kertoo et hiukan ottaa pattiin ku oon antanu sen tapahtua. Mut se kolme kuukautta minkä olin kotona saikulla ja äärettömän ressin ja paineen alla, toi kilot takaasi. Toki en yhtää kattonu mitä syön ja koska. Ilta 8 asti mentii pelkällä kahavilla ja sitte olis voinu syörä hevoosen ku oli koko päivän ollu syömätä. Tyhymä minä 😡 nyt sitte kärvistellään ja koitetaan päästä taas kiinni terveelliseen ruokavalioon. Tsemppiä mulle 😨


Mulloli ny raskas viikko ja tiistain huilipäivän jäläkeen keskiviikkona, torstaina ja perjantaina kävin tekees voimareenin. Käsiä ja jalakoja vuoropäivinä. On se mukava tua uus ohojelma 😸 Mä niin tykkään ja jaksan innostua vielä joka päivä ku on eriksensä käret ja jalaat. 
Pienestä ne tuloo nua ihimisen ilot 😂😂 Lauantain verin lonkkaa ja sunnuntaina kevyt aerobinen 👌 Hyvä viikko ....

Oon uuren kuntosalin myötä löytäny ittestäni ihan uusia puolia. Minen tarttekkaa ketää koko aijan sanomaan mitä tehä ja kuinka. Luulin ettei musta olis ittekseni tekemään ja motivaatio ei riittääsi ja en sais itteeni liikkeelle kun ryhmän paine puuttuu. Mut kuinka vääräs mä olinkaa. Toki hyvä pohja tekemiselle ja säännölliselle reenaamiselle rakennettiin kaharen vuoren aikana T2M:llä. Ilman sitä pohojaa en olis ny täs.
Ihana huomata että mulla riittää ittekuria, pitää itteni liikkeellä ja reenaamas, ny ku taas pääsin vauhtiin. Isosisko joka otti myös Liikun jäsenyyren on ihan hyvä potkimaan joukkohonsa jos mua laiskottaa ja päinvastoon 😍

Liikku on osottautunu ihan mun paikaksi. Tilaa on, ei aharista ja ilimaa piisaa vaikka väkiä olis vähä eneeki. Taloon väki on huippu porukkaa ja ketä tahansa koutsiista tohtii napata hiasta kiinni jos joku asia miätityttää. Tulukaa kattohon jos että usko 😀
https://www.liikku.fi/kuntosalit/seinajoki  
http://www.ptveerasvansjo.fi/
https://wirevalmennus.fi/  


Nyt kun oon taas päässy vauhtiin tuon reenaamisen kans nii ny piretään huoli siitä et joka reeni päätteeksi teherään huolelliset venytelyt ja rullaukset. Jos sais nää paikat pysyyn ehejänä ja suurin piirteen kunnos. Toki ikä tuo ihan omat haasteensa esim. tuohon palautumiseen. Mutta kuhan ny pari päivää viikos muistaa huilata nii taas jaksaa jatkaa. 
Reenataan, syörähän ja huilatahan kaikkia sopivas määrin nii se kesäki sieltä tuloo. Kesäkunnosta en oo niin varma 😉  




 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Näitä polkuja tallaan .....

Viikko alakoo vapaapäivällä ja voi kuulkaa kuinka etevä mä oon laiskottelemaan. Ensi olin koko päivän tekemättä mitää ja sitte vähä huilasin. Käytin käytännös  päivän välttelemällä kaiken näkööstä tekemistä ... Illalla sain ku sainki itteni liikkeelle ja oikee kuulkaa fillarilla salille. Matkahan ei kauhian pitkä oo, mut saavutus se on tämäki ihimiselle joka tarvii kaikkeen siirtymiseen auton.  Ilima oli erelleen aivan mahtava ja mikäs siinä oli pyöräilles ... täysiä 😳 Mä en ymmärrä miksei pyörällä voi ajaa sille rauhallisesti ja hiljaa. Pakko mennä aina niin lujaa ku vaan jaksaa polokia. Perille ku pääsöö nii hiki virtaa ja on aiva pualikuallu 😕 Pitää ruveta opetteloon  Tuskaasen kuuma ilima ja hikipääs pyöräälty salimatka 😅 ja mikä ihana ilmastointi meirän Liikus 😍 Kyllä oli hyvä vetää käsireeni läpi vaikka lämmin oliki, nii ei yhtää ollu tuskaasta. Painoja koitin pikkuusen lisäällä, ku alakoo olla vanhat jo kevyitä 💪 Hyvä reeni ja reippaasti pyörällä kotia.  Tiista

Hurja jumppa heti viikon alkuun !!

Jouluviikko käynnistyi hirmu juoksumaratonilla seinäjoen kauppaliikkeissä ! Tip, tap, kulkuset ja satoja ihmisiä. Välillä piti päästä koutsin komentoon ja reeniä tekeen, jaksaa taas jatkaa shoppailua :D Tiesinhän minä että korttipakkahan se sielä orottaa :) joten pakkohan reenaamaan oli päästä ... ... salille päästyäni koutsilla oli käressään korttipakka ... Katottiin liikkeet:  Jos pakasta nousee PATA teen niin monta kyykkyä kun kortti osoittaa ...  ... RUUTU kertoo tehtävistä linkkareista. Ruutu 9 ja teet 9 linkkaria. Seuraavana nousee ruutu kurko ja niin tehään 13 linkkaria lisää .....     RISTI n noustessa pakasta tehään vauhtipunnerruksia, niin monta kun kortti kertoo :) Joko tangolla, kahvakuulilla tai käsipainoilla. Itelle osu 5 kilon käsipainot !   Neljäntenä maana HERTTA ja tietenki yhtenä liikkeenä burpee. Kortti kortilta ja liike liikkeeltä pakka läpi. Koutsi käänteli kortit ja kertoi mitä tehään ja paljoko. Jokaista liik

AJATUKSET JÄRJESTYKSEHEN

Päivällensä 12 viikkua sitte tein kohtalokkaan pyllähryksen ja jalaka, se on erelleen paketis 😳 On kyllä ollu henkisesti raskas ja samalla opettavaanen 12 viikkua.  Silloon ku kaaruun, päällimmäänen ajatus oli että töihin ja reeniihin palaan heti ku vaan suinki pystyn. Aivan kauhia oli ajatella, etten pääse töihin. Niin hullulta ku se kuulostaaki nii tykkään aivan kauhiasti työstäni, avaruuren pääkaupungin laitoshuoltajana. Monelle siivoojan tyä on aivan punaanen vaate. Mutta mä tykkään ja paljo. Ihan paniikis miätiin että jourun olemaan pois työstäni ainaki sen kuus viikkua. Voi ku oliski riittäny se kuus viikua 😕 Nyt on menty 12 ja tällä viikolla torstaina oon ensimmääsen kerran pistäny koko painon jalakani päälle. Kotona koitan kulukia iliman keppiä ja ku meen pihalle nii otan toisen kepin joukkohon. Kipeytyyhän se 😟 mutta pakkohan täs on kävelemään ruveta.  Alakuhun oli melekoonen uhuma päällä ja pääs pyäri lauseet "Töihin meen heti ku maharollista, kyllä mä jotaki p