Siirry pääsisältöön

Keskitalven miättehiä


Viimme viikot on painettu tunteiren ristiaallokos. Välillä aiva intua puhkuen painetaan, pää kolomantena jalakana ja välillä niin syvällä peittojen alla omas sängys, et hyvä ku henki kulukoo. 
Reeni luistaa, mutta olo ei muutoon oo oikee hääppöönen. Väsyttää kaiken aikaa ja ei oikee saa mitää ittestänsä irti. Ihan esimerkkinä kaks viikkoo sitte tullu Turun reissulta kotia ja reissu kassi on erelleen purkamata makkarin lipaston päällä 😕 mutta eikähän se tästä ku saa tuan syämisen kuntohon ja sitä myären energiatasot lyäntihin. Jaksaa taas muutaki ku käyrä salilla ja töis. Ohan siinäki kyllä, mutta muutoonki sais olla virkiänä. 

Tammikuun viimmeenen maanantai viätettiin tiätenki Tanhupallerootten kans hikoollen. 
Kuntopiiriä 5 kiarrosta 40 sek. työtä ja 20 sek. vaihto
-keskivartalopito
-tikapuuhyppely
-pallon tuonti vattan alle
-pystypunnerrus
-kyykkypito 
-käsipainon siirto puolelta toiselle vattapirossa. Näistä mä tykkään 💪 sitä ei saa ittestänsä sitä viimmeestä hikipisaraa tiristettyä, jollei Veera oo komentamas. Mä saan onneksi olla kaks kertaa viikos Veeran komennos. Tulooki tästä touhusta jotaki 👌😍

Tiistaina Tanja ystäväisen kans palauttavalle aerobiselle. Ihanaa että mulla on Tanja 💜 mä olisin jo moooonta kertaa jääny kotia maata jossei Tanja olis lähteny joukkohon salille. 

Torstaina kokoonnuttiin "Energiajengin" kans Liikkuun ja istuttiin kuuntelemaan ravintoluentoa. Mä luulen että ravinnosta ei voi puhua liikaa. Ei ainakaa tällääselle vanhalle jäärälle joka luuloo tietävänsä kaikki ja silti teköö asiat toisin. 
Vieläkää en meinaa uskua ettei tua pelekkä reenaaminen riitä enää painon hallintaan, vaan ihan yhtä tärkiäs roolis on syäminen ja nukkuminen. Oon päättäny tämän vuoren aikana päästä tasapainoon niin syämisten ku nukkumisten kans. 

Mun kello soittaa joka arki aamu 04.45 ja kun tuun töista kello 14 jälkeen nukun 1-3 tunnin päikkärit 😏 Illalla en tietenkää pääse nukkumaan aijoos, ja useimmiten kello onki yli puolen yön ku pääsen vasta sänkyyn. Nyt viimmeeset kaks viikkua oon pyrkiny siihen että oon ennen 11 sängys, vaikken heti nukkuusikkaa nii on jo sängys asti. Toki mä yleensä nukun vartin sisään siitä ku oon petis 😉 Viikolla jää unet aina liian vähääsiksi ja viikonloput menöö sitte nukkuen univelekoja pois. Vapaalla vois toki teherä muutaki ku nukkua 😔 
Noo, pikkuhiljaa kohti energisempää arkee 👌 


Viikonlopuksi sain tyttären "kotiin" ja sehän tietää liikkumista luannos ja terveellistä vegaani ruakaa. Perjantaina kierrettiin kirppareita ja lauantaina ja sunnuntaina tarvottiin upottavas umpihanges. Lunta tuli taivahan täyreltä kaks päivää ja me käytiin ulukoolemas mettäs koirien kans. Tekipä hyvää sialulle ja ruumiille 😍 ja ainahan äireen sialu lepää ku saa lastensa kans viättää laatuaikaa 💛 se on aika harvinaasta nykyään. 

Yhtä varmasti ku tuloo maanantai, kokoontuu Tanhupallerot illalla. Viikko ei enää oikiastansa eres ala jollei pääse rääkkäämään ittiänsä naisten kans ja Veeran kovas komennos 😘 Monen moosta liikettä taas sopii tuntihin. Kuminauhalla tehtihin "vetoja" punnerrettiin, kyykättii ja pyäräältiin. Olisko väsymyksellä osuutta mutta sain kauhian nauru hepuli kohtauksen kesken reenin ja nyt en oo yhtää varma käytinkö enempi energiaa nauramiseen vai itte reenaamiseen. Onneksi reenin ei tarvi olla ryppyottaasen totista vaan mukavaa ja hauskaa. Ja mullahan on aina hauskaa. Oon aina sanonu että sitte ku mua ei enää naurata, silloon se on vakava paikka 😀

Tiistaina taas tuttuun tapaan Tanjan kans reenille. Tunti tahkottiin aerobisilla laitteilla matalilla sykkeillä. Palauttavaa reeniä tarvitaan että saa taas jalaat toimimaan 👍😚 
Keskiviikkona huilasin. En teheny yhtää mitää koko iltana 👌 hommia olis kotona ollu kyllä, mutta eipä ne mihinkää karkaa. Orottaa vieläki tulevaa inspiraatiota 😇

Energiajengin reeniis tehtihin kuntopiiriä. Pyäräältiin 3 minuuttia ja sitte kahavakuulalla 15 etuheilautusta, jonka jäläkeen viis askelta ja kolome kyykkyä, aika pitkän matkaa 😂 sitte istuen ylöstyöntöö käsipainolla. Tehtihin 30 minuuttia ja nii monta kierrosta ku siihen aikahan kerkes. Ja kerkeshän niitä 😅

Perjantaina vielä aerobiselle Tanjan kans ku täytyy teherä paljon peruskestävyyttä jotta rasva palaa 😅  Tiärä sitte jaksaako nii paljo teherä ku pitääs. Mutta jokaanen, huonoki reeni, on kotia päin 💪

Mullon ny tyän alla aivan uuret kuviot tuan syämisen suhteen. Ens viikon opiskelen aiheesta, jotta mä ymmärrän miksi mun täytyy teheröä mitäki. Mitä saan syärä ja mitä en. Sitte ku pääsen hyvähän alakuhun ja vauhtihin kerron teille mihinkä oon ryhtyny ja ainaski pitää tuloksista päästä Elvistelemähän 😇

Ihanaa, liikunnallista ja terveellistä uutta viikkua jokaaselle 😍 #mummareenaa ja reenaa

http://www.ptveerasvansjo.fi/  
https://www.liikku.fi/kuntosalit/seinajoki  

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Näitä polkuja tallaan .....

Viikko alakoo vapaapäivällä ja voi kuulkaa kuinka etevä mä oon laiskottelemaan. Ensi olin koko päivän tekemättä mitää ja sitte vähä huilasin. Käytin käytännös  päivän välttelemällä kaiken näkööstä tekemistä ... Illalla sain ku sainki itteni liikkeelle ja oikee kuulkaa fillarilla salille. Matkahan ei kauhian pitkä oo, mut saavutus se on tämäki ihimiselle joka tarvii kaikkeen siirtymiseen auton.  Ilima oli erelleen aivan mahtava ja mikäs siinä oli pyöräilles ... täysiä 😳 Mä en ymmärrä miksei pyörällä voi ajaa sille rauhallisesti ja hiljaa. Pakko mennä aina niin lujaa ku vaan jaksaa polokia. Perille ku pääsöö nii hiki virtaa ja on aiva pualikuallu 😕 Pitää ruveta opetteloon  Tuskaasen kuuma ilima ja hikipääs pyöräälty salimatka 😅 ja mikä ihana ilmastointi meirän Liikus 😍 Kyllä oli hyvä vetää käsireeni läpi vaikka lämmin oliki, nii ei yhtää ollu tuskaasta. Painoja koitin pikkuusen lisäällä, ku alakoo olla vanhat jo kevyitä 💪 Hyvä reeni ja reippaasti pyörällä kotia.  Tiista

Hurja jumppa heti viikon alkuun !!

Jouluviikko käynnistyi hirmu juoksumaratonilla seinäjoen kauppaliikkeissä ! Tip, tap, kulkuset ja satoja ihmisiä. Välillä piti päästä koutsin komentoon ja reeniä tekeen, jaksaa taas jatkaa shoppailua :D Tiesinhän minä että korttipakkahan se sielä orottaa :) joten pakkohan reenaamaan oli päästä ... ... salille päästyäni koutsilla oli käressään korttipakka ... Katottiin liikkeet:  Jos pakasta nousee PATA teen niin monta kyykkyä kun kortti osoittaa ...  ... RUUTU kertoo tehtävistä linkkareista. Ruutu 9 ja teet 9 linkkaria. Seuraavana nousee ruutu kurko ja niin tehään 13 linkkaria lisää .....     RISTI n noustessa pakasta tehään vauhtipunnerruksia, niin monta kun kortti kertoo :) Joko tangolla, kahvakuulilla tai käsipainoilla. Itelle osu 5 kilon käsipainot !   Neljäntenä maana HERTTA ja tietenki yhtenä liikkeenä burpee. Kortti kortilta ja liike liikkeeltä pakka läpi. Koutsi käänteli kortit ja kertoi mitä tehään ja paljoko. Jokaista liik

AJATUKSET JÄRJESTYKSEHEN

Päivällensä 12 viikkua sitte tein kohtalokkaan pyllähryksen ja jalaka, se on erelleen paketis 😳 On kyllä ollu henkisesti raskas ja samalla opettavaanen 12 viikkua.  Silloon ku kaaruun, päällimmäänen ajatus oli että töihin ja reeniihin palaan heti ku vaan suinki pystyn. Aivan kauhia oli ajatella, etten pääse töihin. Niin hullulta ku se kuulostaaki nii tykkään aivan kauhiasti työstäni, avaruuren pääkaupungin laitoshuoltajana. Monelle siivoojan tyä on aivan punaanen vaate. Mutta mä tykkään ja paljo. Ihan paniikis miätiin että jourun olemaan pois työstäni ainaki sen kuus viikkua. Voi ku oliski riittäny se kuus viikua 😕 Nyt on menty 12 ja tällä viikolla torstaina oon ensimmääsen kerran pistäny koko painon jalakani päälle. Kotona koitan kulukia iliman keppiä ja ku meen pihalle nii otan toisen kepin joukkohon. Kipeytyyhän se 😟 mutta pakkohan täs on kävelemään ruveta.  Alakuhun oli melekoonen uhuma päällä ja pääs pyäri lauseet "Töihin meen heti ku maharollista, kyllä mä jotaki p